În primul trimestru al anului trecut, în România au fost înmatriculate 13.345 autoturime noi.
La nivelul lunii martie, livrările de mașini noi au crescut cu 17,1% în România, de la 4.577 unități în 2014 la 5.358 unități, potrivit datelor publicate joi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piața auto europeană a avansat cu 8,6% în primele trei luni din 2015 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, la 3,52 de milioane de unități, datorită evoluției pozitive a piețelor mari.
În primul trimestru, înmatriculările de automobile personale noi au crescut cu 32,2% în Spania, la 267.137 unități, cu 13,5% în Italia, la 428.464 unități, cu 6,8% în Marea Britanie, la 734.588 unități, și cu 6,4% în Germania, la 757.630 unități.
Portugalia, cu un avans de 36,1% al vânzărilor, la 46.212 unități, a consemnat cea mai mare creștere a înmatriculărilor în primele trei luni din acest an în UE, fiind urmată de Spania, cu o creștere de 32,2%, și Irlanda, cu o urcare cu 29,6%, la 64.671 unități.
La polul opus s-au situat Austria, cu o scădere a livrărilor de autoturisme de 7,5%, la 75.154 unități, Polonia, cu un declin de 6,1%, la 91.670 unități, și Finlanda, cu o coborâre de 3,8%, la 29.355 unități.
Îmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 5,1% în primul trimestru față de aceeași perioadă din 2014, de la 90.796 unități la 95.414 unități. ACEA estimează că Dacia deține o cotă de piață de 2,7% la finalul primului trimestru, în scădere de la 2,8% la sfârșitul lui martie 2014.
În luna martie, livrările Dacia au avansat cu 7,4%, de la 35.688 la 38.329 unități.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european și care deține și marca Dacia, au avansat cu 10,1% în intervalul ianuarie-martie, la 334.817 unități. Cota de piață a Renault a crescut la 9,5% la sfârșitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.
Înmatriculările celui mai mare producător european, Volkswagen, au crescut cu 9,3%, la 856.720 unități, conferindu-i o cotă de 24,3% la nivelul UE.
Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a înregistrat un avans cu 3,4% al livrărilor de autoturisme noi, la 377.857 unități, cota de piață a grupului francez coborând de la 11,2% la 10,7%.
Mărcile care au îmregistrat cele mai mari creșteri procentuale în primul trimestru în UE au fost Jeep (206,8%), Mitsubishi (77,5%) și Porsche (47,2%). În schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de la 97,3%, la 692 unități, fiind urmată de marca DS a producătorului PSA Peugeot cu o scădere de 17%, la 19.617 de unități.